حلقه صالحین پایگاه شهید چمران

حلقه صالحین پایگاه شهید چمران

حلقه صالحین پایگاه شهید چمران

حلقه صالحین پایگاه شهید چمران

حلقه صالحین پایگاه شهید چمران

حلقه شجره طیبه صالحین-- پایگاه شهید چمران - شهرستان چناران

مقام معظم رهبری :
این حلقه های «صالحین»، از کارهاى بسیار خوب و برجسته است و در طریق همین تکمیل بسیج قرار دارد که ان‌شاءالله روز به روز باید آن را کاملتر کرد. کیفیتها باید بالا برود؛ البته کیفیت بر کمیّت ترجیح دارد، لکن کمیّتِ با کیفیت هم داراى اهمیت است؛ یعنى گسترش سطحى و عرضى همراه با عمق‌یابى، هر دو باید مورد توجه قرار بگیرد. امروز دنیاى اسلام محتاج این حرکت بسیجى است.

آدرس جدید سایت : http://www.salehin-chenaran.ir

23

امام جمعه چناران گفت: بستری شدن مقام معظم رهبری دربیمارستان دولتی همراهی ایشان با اقشارضعیف جامعه است و این‏که رهبر یک کشور برای عمل جراحی یک بیمارستان دولتی را انتخاب کند خود معنا‏دار است.

 
به گزارش خبرنگار ندای چناران : حجت الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه های این هفته جمعه چناران گفت: خبر بستری‏شدن و عمل جراحی رهبر معظم انقلاب به‏ سرعت خبر اول رسانه‏ های داخل ایران و حتی منطقه و جهان شد و در سطح شبکه‏ های اجتماعی انتشار گسترده‏ای یافت.


ادامه این مطلب را در ادامه مطلب دنبال کنید

 
وی افزود: خبری که تیتر و موضوع آن برای خیل عظیم مشتاقان و ارادتمندان ایشان در ایران، جهان اسلام و حتی آزاداندیشانی از سایر ملل که از حامیان و دوستداران ایشان هستند، در ابتدای امر بسیار دلهره‏ آور و نگران‏ کننده جلوه می‏داد، اما بعد از اطلاع از محتوای اصلی خبر و آگاهی از صحت و سلامتی ایشان و موفقیت عمل جراحی رهبر انقلاب، قلب‏ها کمی ‏آرام گرفت و استرس و نگرانی‏ ها تا حد زیادی کاسته شد.

 
وی ادامه داد: اما آنچه در شرایط کنونی نمی‏توان از کنار آن به‏ سادگی عبور کرد این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عمل جراحی اخیر خود سفارش کرده بودند که در یک بیمارستان دولتی این‏کار صورت بگیرد و در انجام این عمل نیز زمانی‏ انتخاب شود که به بیماران و دیگر مراجعان به بیمارستان نیز کمترین زحمت و فشار وارد شود.

 
وی بیان داشت: هر چند عمل جراحی رهبر معظم انقلاب به لطف خدای متعال عمل خطرناکی نبوده است اما بالاخره مسأله جراحی مسأله مهمی‏ است و به‏ طور معمول مردم علاقه دارند که برای عمل جراحی از بهترین امکاناتی که می‏توانند و در دسترسشان هست استفاده کنند.

 
امام جمعه چناران گفت: قابل انکار نیست که رهبر معظم انقلاب امکان این‏را داشته‏ اند که در یک بیمارستان خصوصی و در بخشی که کاملاً اختصاصی باشد و با امکانات بسیار بیشتر از یک بیمارستان دولتی به این عمل اقدام کنند. اما ساده‏ زیستی و لزوم توجه به بیت المال مسلمین و رعایت وضعیت عمومی مردم باعث شده است که ایشان از چنین کاری‏ خودداری کنند

 
وی افزود: این امر حاکی از آن است که رهبر معظم انقلاب به توصیه حضرت علی علیه السلام در مورد زندگی حاکمان اسلامی‏ عمل می‏ نمایند و ما نیز همواره دعا می‏کنیم که ایشان در همه اهداف و اعمال خویش و نیز در این اقدام که الگوگیری از مولی الموحدین حضرت علی (ع) است موفق باشند.

 
وی ادامه داد: چنین رفتاری باعث می‏شود که فقر و نداری بر طبقه پائین جامعه فشار نیاورد و مسؤولین جامعه نیز درد این طبقه را بفهمند و با آن‏ها در سیاست‏ گذاری‏ ها و تصمیم‏ گیری‏های خود همراه شوند.

 
ایشان دررابطه با گسترش آسیب‏ های اجتماعی درجامعه گفت: در پروژه ناتوی فرهنگی، کشورهای غربی به ‏دنبال آن هستند که با تغییر در فرهنگ‏ها و ارزش‏های جوامع و جایگزین کردن ارزش‏های بومی با ارزش‏های غربی، راه نفوذ خود را به داخل جوامع هموار سازند تا از این طریق زمینه برای سرنگونی حکومت‏های مستقل و روی کارآمدن حکومتی همگام با سیاست‏ های دولت‏های غربی فراهم گردد.

 
وی افزود: تهدید نگران‏ کننده‏ای که امروز در فرهنگ، ما را دچار کرده، در حوزه خانواده است که رمان، فیلم، موسیقی و شبکه‏های اجتماعی از ابزار این تهدید است. طی تحقیقی بر روی شبکه‏های فارس ی‏زبان مشخص شد که این شبکه‏ ها خانواده را مورد هدف قرار داده ‏اند و تقریبا فیلمی نیست که عادی‏ سازی روابط زنان و مردان را مورد هدف قرار ندهد.

 
حجت الاسلام تاجی بیان داشت: در زمینه موسیقی با سبک‏هایی مانند متال روبه‏ رو می‏شویم که با اشعار منحرف خود بنیان خانواده را تهدید می‏کنند، در بازی‏های رایانه ‏ای چنان نوجوانان را درگیر خود می‏کنند که تمام هم و غمشان فضای مجازی شده و تمایلی به ارتباط با خانواده ندارند.

 
وی افزود: مسؤولان فرهنگی ما باید متوجه تهاجمات فرهنگی شوند و احساس خطر کنند، آقایانی که می‏گویند اعتقاد به فیلترینگ نداریم، نمی‏دانند که دشمن در درون خانه ما نیز نفوذ پیدا کرده، ما باید به تأسیس اینترنت سالم بپردازیم که نیازمند پشتیبانی دولت است.

 
وی ادامه داد: اصلاح ساختاری تعلیم و تربیت و تقویت نهادهای‏ فرهنگی و مذهبی ازجمله راهکارهای دیگر مقابله با تهدیدهای دشمن است. خطر سکولاریسم، فرهنگ سیاسی ما را تهدید می‏کند، برخی مکاتب تاریخ مصرفشان تمام شده؛ اما گمان می‏کنند که تاریخ مصرف دین تمام شده است. تحجر و روشنفکری مانند دو لبه یک قیچی اسلام را تهدید کرده و مانع تمدن‏ سازی اسلامی ‏می‏شود.

 
امام جمعه چناران تصریح کرد: وظیفه اساتیدحوزه و دانشگاه این است که به تبیین فرهنگ اخلاقی بپردازند، معرفی فرهنگ سیاسی و اسلامی‏ سازی ‏علوم انسانی و تقویت وحدت بین مسلمین و اصلاح برخی ساختارهای جامعه از دیگر راهکارهایی است که برای مبارزه با این آسیب‏ ها می‏توان به کار برد. بدون‏ شک ارایه تصویرهای مستهجن و مبتذل از طریق ماهواره و نمایش آن‏ها، یکی از عوامل گسترش بی‏بندوباری و به فساد کشاندن جوانان است.

 

 

ایشان بااشاره به اتفاقات روزهای اخیردرعراق وتشکیل کابینه گفت : اولا تشکیل کابینه اقدامی کاملا عراقی بوده و نشانگر آگاهی عراقی‏ ها از شرایط حساس کشورشان و لزوم وحدت و یکپارچگی است نه اقدامی از سوی آمریکا.
وی افزود: رفتارهای آمریکا نشان می‏دهد که این کشور به ‏دنبال جلوگیری از تشکیل دولت بوده چنان‏که در ماه‏ های اخیر با ادعای دولت وحدت ملی عملا مانع از تحقق این طرح شده است. آمریکا عامل تحریک کردها و اهل سنت بوده است اما این‏ ترفند با بلوغ سیاسی عراقی‏ها ناکام ماند.

 
وی ادامه داد: ثانیا سهم‏ خواهی در دو پست مهم وزارت کشور و دفاع در شرایط حساس کنونی، آسیب‏ رساندن به کشور است و لذا جریان‏های اهل سنت و کرد نباید در این روند کارشکنی کنند. اخبار و گزارش‏ های منتشره نشان می‏دهد که کشورهای ‏غربی و عربی با دخالت در امور عراق سعی دارند تا مانع از تکمیل وحدت سیاسی عراق گردند تا از این شرایط برای دخالت در امور آن و استمرار بحران در عراق بهره‏ برداری نمایند.

 
وی بیان داشت: سوم آن‏که چالش ‏های امنیتی عراق در سال‏های اخیر و مسأله کنونی داعش بعضا بر‏گرفته از عدم همراهی گروه‏های ‏سیاسی با دولت در تعیین این دو وزیر است که اکنون باید به آن پایان داده شود.

 
حجت الاسلام تاجی افزود: نکته قابل‏ توجه آن‏که انفجارهای اخیر عراق نه از روی قدرت داعش بلکه برگرفته از ضعف آن‏ها و اربابانشان است. بررسی ریشه‏ ای تحولات عراق نشان می‏دهد که دشمنان عراق در حوزه سیاسی و نظامی با شکست مواجه شده و روند تحولات در چارچوب بهبود شرایط سیاسی و امنیتی عراق پیش می‏رود.

 
وی گفت: این امر مسلما مطلوب گروه‏های‏ تروریستی و اربابان آن‏ها نخواهد بود لذا به ‏دنبال کم‏رنگ‏ سازی دستاوردهای امنیتی عراق و اخلال در روند سیاسی این کشور می‏باشند. اجرای انفجارهای‏ خونین، راهکار آن‏ها برای رسیدن به این مقاصد است.

 
وی افزود: به عبارتی دیگر می‏توان گفت که انفجارهای روزهای ‏اخیر عراق نه برگرفته از قدرت‏ تروریست‏ها و حامیان آن‏ها است بلکه ناشی از شکست‏های گسترده آن‏ها در حوزه سیاسی و امنیتی است که با ایجاد فضای بحرانی به‏ دنبال پنهان‏ سازی این شکست‏ها هستند.

 
ایشان دررابطه با اتفاقات به وجود آمده دریمن گفت:یمن در شرایط فعلی آبستن تحولات زیادی است و بیم دخالت خارجی یا رویارویی ارتش با مردم یمن، شرایط این کشور را پیچیده ‏تر ساخته است. حوثی‏ها با پشتوانه مردمی نشان دادند که حاکمان یمن نمی‏توانند آنان را نادیده بگیرند و یا جایگاهی حاشیه‏ ای برای آنان قائل شوند. از این‏رو روزهایی سخت برای یمن و رویارویی بیشتر نظامیان با مردم، دور از انتظار نیست.

 
ایشان با اشاره به برگزاری اجلاس ائتلاف ضد داعش درجده گفت:اجلاس ائتلاف ضد داعش در حالی در شهر جده عربستان برگزار می‌شود که وزرای خارجه آمریکا، کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس، مصر، اردن و ترکیه به این اجلاس دعوت شده‌اند. این در حالی است که ایران به این اجلاس دعوت نشده است. دعوت نکردن از ایران، دلایل چندگانه‌ای دارد.

 
وی افزود: حضور ایران در چنین نشستی برای آمریکا و سایر شرکت‌ کنندگان که به‌نحوی در شکل‌گیری و حمایت از گروهک‌ تکفیری صهیونیستی داعش نقش داشته‌اند، خطر رسوایی آن‌ها را به همراه دارد؛ زیرا در چنین نشستی باید واقعیات را بازگو کرد تا به نتیجه رسید و بازگویی واقعیات از زبان نماینده ایران، آن‌ها را رسوا می‌سازد.

 
وی بیان داشت: حضور ایران در این نشست هم اثبات اهمیت و نقش قدرتمند ایران در حل‌ وفصل مشکلات منطقه است و هم باعث ارتقا و تقویت این نقش می‌شود و این، نکته دقیقی است که بیشتر کشورهای دعوت شده به اجلاس و به‌ویژه عربستان خواهان آن نیستند و از آن وحشت دارندودر نبود ایران آن‌ها می‌توانند به اقتضای منافعشان برنامه برخورد با داعش را تنظیم کنند، حال آنکه با حضور ایران، این کار با مشکل جدی مواجه می‌شود.

 
امام جمعه چناران بیان داشت: ایران در افکار جهانی و به‌ ویژه در نزد مردم منطقه از موقعیتی برخوردار است که با حضور در این نشست و پذیرفتن تعهدات احتمالی و انجام دقیق و موفق آن تعهدات، بیش از سایر اعضا به چشم می‌آید و این نیز نکته دقیق و ظریفی است که شرکت‌کنندگان از آن پرهیز می‌کنند.

 
وی افزود: حضور ایران در این نشست، اجازه تفکیک داعش را به داعش عراق و داعش سوریه نمی‌دهد و هر برنامه تهاجمی و هلاکتی را برای داعش تکفیری در دو کشور عراق و سوریه می‌خواهد، حال آنکه بیشتر کشورهای دعوت‌ شده به نشست، چنین نظری را برنمی‌تابند.

 
وی ادامه داد: اعلام موضع اوباما درباره چگونگی مقابله با داعش مشخص می‌کند که اجلاس جده چه سمت و سویی می‌گیرد و به چه نتیجه‌ای می‌رسد؛ اما ایران قدرتمند بدون توجه به این مسائل، همان‌گونه که از ابتدا با احساس وظیفه درست برای مقابله با داعش، به سوریه و عراق کمک کرد، همچنان به این وظیفه حساس ادامه خواهد داد و نقش برجسته و حساب‌ شده‌ای را در نابودی داعش ایفا خواهد کرد.

منبع : پایگاه خبری ندای چناران

  • 23

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی