حلقه صالحین پایگاه شهید چمران

حلقه صالحین پایگاه شهید چمران

حلقه صالحین پایگاه شهید چمران

حلقه صالحین پایگاه شهید چمران

حلقه صالحین پایگاه شهید چمران

حلقه شجره طیبه صالحین-- پایگاه شهید چمران - شهرستان چناران

مقام معظم رهبری :
این حلقه های «صالحین»، از کارهاى بسیار خوب و برجسته است و در طریق همین تکمیل بسیج قرار دارد که ان‌شاءالله روز به روز باید آن را کاملتر کرد. کیفیتها باید بالا برود؛ البته کیفیت بر کمیّت ترجیح دارد، لکن کمیّتِ با کیفیت هم داراى اهمیت است؛ یعنى گسترش سطحى و عرضى همراه با عمق‌یابى، هر دو باید مورد توجه قرار بگیرد. امروز دنیاى اسلام محتاج این حرکت بسیجى است.

آدرس جدید سایت : http://www.salehin-chenaran.ir

فرمانده سپاه ناحیه چناران: حماسه 9 دی یادآور بصیرت عمومی جامعه در راستای خط ولایت است و باید بدانیم 9 دی یک حادثه نیست بلکه یک جریان است

829-300x2551

به گزارش ندای چناران فرمانده سپاه ناحیه چناران به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی اظهار کرد: حماسه ۹ دی یادآور بصیرت عمومی جامعه در راستای خط ولایت است و باید بدانیم ۹ دی یک حادثه نیست بلکه یک جریان است . چرا که اگر حادثه باشد، مربوط به همان زمان است و تمام شده و به قول بعضی ها گذشته را باید فراموش کرد.در قضیه عاشورا نیز قصه به همین شکل است که اگر آن را یک حادثه بدانیم در سال ۶۱ هجری اتفاق افتاده و باید فراموش شود . اگر عاشورا را یک جریانی بدانیم که زمینه آن از قبل بوجود آمده و در روز عاشورا اتفاق افتاده ، بعد از عاشورا نیز آن جریان ادامه دارد و لذا نباید آن واقعه مهم را فراموش کرد .

وی افزود ۹دی ، هم گذشته دارد ، هم حال و هم آینده.چرا که غرب از اول انقلاب تا امروز سه راهبرد، در جهت مقابله با نظام دنبال کرده است.راهبرد اول از سال ۵۷ تا ۶۸ اعمال شد که در پی تغییر ساختار نظام بودند. نمونه های آن کودتا،ترور،تجزیه طلبی،و جنگ هشت ساله بود. در راهبرد دوم از ۶۸ تا ۸۴ ، درپی تغییر نظام حاکم بودند. مثل قضیه کوی دانشگاه در ۱۸ تیرکه تحت عنوان پروژه چندگانگی حاکمیت و چند قطبی کردن جامعه انجام شد. با  این تفکر که رهبری ،دولت و مجلس در یک سو حرکت نمی کنند لذا باید حاکمیت و جامعه را چند قطبی کنیم. مردم از اسفند ۸۲ با تغییراتی که در مجلس ایجاد کردند و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴،فضای چندقطبی و چند حاکمیتی را به فضای وحدت و یگانگی حاکمیت تبدیل کردند. راهبرد سوم دشمنان که از سال ۸۴ تا کنون دنبال می شود راهبرد مهار انقلاب اسلامی است و دشمن بنا دارد درسه سطح داخلی،ومنطقه ای و بین المللی  این راهبرد را اجرائی کند.

آذرکیش ادامه داد : در سطح داخلی، انتخابات را هدف گذاری کرده بودند تا بتواند با به دست گرفتن انتخابات یک نیروی وابسته به خودشان را بر سر کار بیاورند و در نتیجه مهار منطقه ای و بین المللی را انجام دهند .به این منظور قبل از انتخابات ۷۰۰ مورد اتاق فکر، ۱۷ سفارتخانه، ۸ دفتر ویژه را برنامه ریزی کردند و به این تحلیل رسیدند که انتخابات ایران را باید با موضوع تقلب پیش ببریم و کلید آن ۲ ما قبل از انتخابات با مطرح کردن کمیته صیانت از انتخابات زده شد. در ۱۹ خرداد سه روز مانده به انتخابات، نامه سر گشاده ای به رهبر معظم انقلاب ارسال می شود . در آن نامه یادآوری می شودکه آتشفشانهای نهائی که از درون سینه های سوزان تنظیم می شوند در جامعه شکل خواهد گرفت که درواقع یک نوع تهدید علیه رهبری است که اگر رهیری جواب نامه را ندهد این آتشفشان حرکت می کند.  در ۲۲ خرداد انتخابات انجام شد و در ۲۵ خرداد اعتراضات وسیعی در تهران با موضوع تقلب در انتخابات بر پا شد.

سرهنگ آذر کیش به تفرقه افکنی دشمنان انقلاب در شکل گیری فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه ۲۹ خرداد، به عنوان فصل الخطابی برای آحاد مردم و کاندیداها بود . قبل از این، اگر کسی معترض بود، قابل اغماض است اما از این به بعد که رهبری روشنگری فرمودند، دیگر جای هیچ شبهه ای وجود نداشت. ولی متاسفانه عده ای دائماً بر شعله ور کردن این فتنه دامن زدنند.

وی افزود: در ۲۷ شهریور که روز قدس است عده ای شعار نه غزه ،نه لبنان، جانم فذای ایران سر دادند. در ۱۳ آبان که روز مبارزه با استکبار جهانی است شعار مرگ بر آمریکا تبدیل به شعار های انحرافی، از جمله مرگ بر چین و شوروی سر داده شد.

سرهنگ آذرکیش تصریح کرد: در ۱۶ آذر که روز دانشجو  است عکس حضرت امام (ره) را پاره کردند و در روز ۶ دیماه که روز عاشورا است به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) و روز عاشورا اهانت نمودند که از اینجا پیوند بین بصیرت ، توسل و عاشورا  بوجود آمد و بساط فتنه گران در روز ۹ دی جمع شد.

فرمانده سپاه چناران با اشاره به اهیمت سالروز حماسه ۹ دی افزود: ما در طول تاریخ کمتر سراغ داریم که توده مردم از خواص جلوتر باشند. دربرخی از روزها مثل ۲۲ بهمن ، مردم درخشیدند اما در آن زمان شخصیت هائی مانند شهید مطهری ،شهید بهشتی ،شهید مفتح و … همراه با امام بودند و در واقع در آنجا خواص هم خوب درخشیدند. ولی امتیاز ۹ دی این است که مردم در راستای خط ولایت با بصیرت عمومی از خواص جلو افتادند. پس این روز را نباید فراموش کرد چرا که یوم الله است . در این روز اولا تبعیت مردم از ولایت بسیار نمایان بود و ثانیا بصیرت عمومی مردم از خواص جلوتر بود که در طول تاریخ اگر نگوییم بی نظیر بلکه کم نظیر بوده است.

وی افزود: اولین درسی  که از حماسه ۹ دی می گیریم درس بصیرت است که مقام معظم رهبری به این نکته بسیار توجه دارند و تاکید می کنند که در جامعه باید بصیرت های عمومی و خواص بالا برود و از اهمیت بالائی برخوردار باشند . از دیگر درس های که زیر مجموعه بصیرت نیز می تواند باشند عبارت است از دشمن شناسی ،فتنه شناسی ،شناخت جریان های مختلف خودی و غیرخودی، پرهیز از آشوب در جامعه،پرهیز از به هم خوردن و از دست رفتن اتحاد عمومی،تصمیم گیری درست و به موقع خواص و مردم ، و درس دیگر مساله ولایت مطلقه فقیه بود که اگر وجود این نعمت بزرگ در جامعه نبود قطعا این بصیرت در جامعه ایجاد نمی شد ،چراکه بصیرت هائی مردم در سطح عمومی جامعه ، بواسطه در س هائی بود که رهبری نظام می دادند.

سرهنگ آذر کیش تصریح کرد: در حال حاضر نیز باید توجه داشت که برخی فتنه را به شکل جدیدی می خواهند در جامعه مطرح کنند و نظام را مجبور به پذیرش برخی سیاست هایی بکنند که مورد پذیرش رهبری معظم انقلاب نیست و اگر جامعه بصیرت نداشته باشد و بیدار نباشند این ها کار خودشان را می کنند تا نظام را مقابل عمل اجام شده قرار بدهند و سیاست خودشان را تحمیل کنند.

فرمانده سپاه ناحیه چناران به عوامل خنثی‌سازی در فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: درایت و صلابت مقام معظم رهبری، بصیرت ملت ایران، وظیفه‌شناسی و به موقع عمل کردن نهاد های مختلف و همکاری مردم دلسوز باعث شد که فتنه ۹ دی سرکوب شود.

وی اشاره کرد: رهبر معظم انقلاب نقش حکیمانه ای در خاموش کردن فتنه ۸۸ داشتند چرا که یک روز بعد از انتخابات یکی ار کاندیداها را خواستند و او را نصیحت کردند مطالبتان را از طریق قانون پیگیری کنید. روشنگری حضرت آقا در ۲۹ خرداد ودعوت همگان به قانونمداری در نماز جمعه و رسیدگی به شکایات در مهلت یک هفته ای به مجرمان انتخابات و دعوت از اعضای ستاد انتخابات کاندیدها و گفتگو با آنان و روشنگری در مناسبت های مختلف راجع به این موضوع از اقدامات حکمیانه رهبر معظم انقلاب در خاموش کردن فتنه ۸۸ بودند

سرهنگ آذر کیش تصریح کرد: مردم نیز با پیروی از خط ولایت وبرائت از فتنه گران و خواص ،با حضور پرشور خود در حماسه ۹ دی تمام نقشه های دشمن را بر سرکوب کردند.

وی با اشاره به نقش خواص در شکل گیری فتنه ۸۸ افزود: خواص نتوانستند آن اضهار نظر حیاتی و دفاع از ولایت ،مواضع انقلاب و رهبری را بکنند و خود را بی طرف معرفی نکنند . اگر کسی بیاید یک طرف برخی آقایان را قرار دهد و در طرف دیگر رهبری را  و خودش را فرا جناحی بداند و به اصطلاح  هر دو طرف را نصیحت کند، این ظلم و جفا به رهبری و نظام است.

فرمانده سپاه ناحیه چناران یاد آور شد: خواصی که بصیرت لازم را نداشتند و به موقع به صحنه نمی آیند مثل آنهائی هستند که بعد از شهادت امام حسین (ع) تازه به صحنه آمدند و این فایده ندارد . همچنین خواصی بودند که بصیرت داشتنداما به موقع به صحنه نیامدند. اینها ترسیدند و کنار منتظر ماندند تا ببینند جریان به کجا می رسد ، هر طرف که پیروز شد آن طرف را بگیرند. که این همان سیاست های معاویه است

سرهنگ آذر کیش با اشاره به دستاورهای ۹ دی افزود: ایمان دینی و بصیرت سیاسی مردم، پیوند بصیرت و توسل (بصیرت و عاشورا)، بیعت مجدد با ولی زمان، حرکت خود جوش مردم در حمایت از رهبری و انقلاب، عنایات خاصه الهی، همان چیزی است که حضرت امام (ره) فرمودند که من درتمام این قدرت دست قدرت الهی را دیدم.
فرمانده سپاه ناحیه چناران با اعلام زمان و مکان مراسم حماسه ۹ دی افزود: به این منظور ۲ همایش در روز های دوشنبه ۸ دی در محل مصلی  نماز جمعه گلبهار و سه شنبه ۹ دی در محل مصلی چناران ،با حضور پرشور بسیجیان و ملت حزب الله برگزار خواهد شد ، و هم چنین مطرح شدن حماسه ۹ دی در کلیه حلقه های صالیحن و نشست هیئات عاشقان ولایت و منتظران موعود، چاپ بنر و برشور های مرتبط با این موضوع توسط سپاه ناحیه چناران انجام می گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی